cookie

Lev sundt og bliv en bedre pokerspiller

Hvad er din motivation for at leve sundt? Drømmer du om et længere liv, en flottere krop eller mere overskud i hverdagen? Eller måske drømmer du om at blive en bedre pokerspiller. At du er i god form er ikke ensbetydende med, at du er god til poker, men der er faktisk en sammenhæng mellem ens sundhed og ens spilleevner. Læs meget mere om det i artiklen. Du kan besøge kilden til artiklen her.

Sund mad

Sundhed og spilleevner

Der er intet at sige til, at du kan føle dig lidt forvirret, men også en smule nysgerrig, når du har læst overskriften og den korte indledning. Der er heldigvis en logisk forklaring på det hele, og den kommer her:

Der er flere gode grunde til, at de dygtigste og bedst betalte pokerspillere ikke lever af burgere, sushi og kolde drinks. Det skyldes selvfølgelig, at junkfood ikke gør noget godt for hverken kroppen eller hovedet. Junkfood i store mængder fører til overvægt, og overvægt kan ifølge flere videnskabelige studier føre til hukommelsestab, øget risiko for demens og andre alvorlige følger. Alene det faktum bør overbevise dig om, at du ikke bør fylde dig med junkfood, hvis du gerne vil blive en succesrig pokerspiller.

Ingen regler uden undtagelser: I dag findes der flere professionelle pokerspillere, som gang på gang hiver store pengepræmier hjem, selvom de ikke ligefrem lever den sundeste tilværelse.

Det skal du spise, drikke og gøre i hverdagen

Nu har vi langt om længe slået fast, at der er en vis sammenhæng mellem sundhed og spilleevner, om man vil det eller ej. Det er nu blevet tid til at kigge på, hvad man skal spise, drikke og gøre, hvis man gerne vil blive sundere. I de kommende tre underafsnit vil vi fortælle dig, hvordan du ved at ændre på dine spisevaner, drikkevaner og motionsvaner kan gøre noget godt for din krop, sundhed og dermed din pokerkarriere.

Det er ikke nok at vide, at man skal spise sundt og varieret. Du skal også vide, hvilke madvarer du skal putte i munden, og hvorfor det er så vigtigt, at du dyrker motion flere gange om ugen.

Mad

  • Groft brød
  • Ris og pasta (i moderate mængder)
  • Kylling
  • Havregryn
  • Skyr (gerne med højt proteinindhold og lavt fedtindhold)
  • Rugbrød
  • Fedtfattigt pålæg
  • Frugt og grønt

Drikke

  • Vand (og rigeligt af det)
  • Mælk
  • Friskpresset juice (find opskrifter på vores hjemmeside)

Motion

  • Vær aktiv hver dag (30+ minutter om dagen)
  • Tag trapperne i stedet for elevatoren
  • Meld dig ind i et fitnesscenter (og besøg centret jævnligt)